Wij Zijn

Hier vindt u een korte voorstelling van alle leden die werken rond het thema Geweldloze Communicatie.

Amber Miniscloux
Ik ben Amber Miniscloux en ik ben 18 jaar. Ik kom uit Oost-Vlaanderen en woon in Evergem. Ik studeer Toegepaste Psychologie aan VIVES in Kortrijk. Ik heb voor deze richting gekozen omdat ik later jongeren wil helpen. Mijn eigen praktijk opstarten is dan ook mijn grote droom.
Voor we aan deze wiki begonnen had ik nog nooit gehoord van Geweldloze Communicatie. Ik vind het wel een zeer leerrijk onderwerp en ik denk ook dat we dit later in de praktijk zullen kunnen toepassen.

Axelle Lescrauwaet
Mijn naam is Axelle, ik ben 19 jaar oud en woon in Aarschot (Vlaams-Brabant). Net als mijn klasgenoten hieronder zit ik in mijn eerste jaar Toegepaste Psychologie. Hiervoor studeerde ik audiovisuele vorming aan PiKOH in Hasselt. Ik kon hierin verder groeien in mijn passie voor kunst en leerde me uiten in mijn werk. Nu zet ik in op mijn tweede interesse, de mens. Graag zou ik deze twee vormen later willen combineren en mensen inspireren te doen waar ze van houden.
Ik had persoonlijk weinig voorkennis over 'geweldloze communicatie'. Maar na wat opzoekingswerk en deze Sadan-opdracht heb ik een betere visie op wat dit thema inhoud. Het lijkt me enorm interessant binnen ons vak en kan in mijn ogen een belangrijke evolutie brengen binnen het communiceren in gezinnen en in het onderwijs.

Fie Ledegen
Ik ben Fie Ledegen. Ik ben 18 jaar en woon in Kruishoutem (Oost-Vlaanderen). Ik studeer toegepaste psychologie aan Vives Kortrijk. Ik heb voor deze richting gekozen omdat ik graag met mensen omga en de studie ook een meerwaarde heeft voor in het dagelijkse leven. Over het onderwerp geweldloze communicatie had ik nog nooit gehoord. Het is een moeilijke theorie, maar eens je het begrijpt kan je het zelf toepassen.

Flore Tousseyn
Mijn naam is Flore Tousseyn en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in mijn eerste jaar toegepaste psychologie in Vives te Kortrijk. Zelf kom ik ook uit West-Vlaanderen en woon ik in Oostrozebeke. De reden waarom ik deze studierichting gekozen heb, is omdat ik heel graag mensen help, voornamelijk hierbij met psychische stoornissen. Over het onderwerp geweldloze communicatie had ik nog nooit gehoord, maar het is wel een interessant onderwerp. Het is een onderwerp die je zelf kunt toepassen in je leven.

Leen Decroos
Hallo, mijn naam is Leen Decroos. Ik ben 18 jaar en kom uit West-Vlaanderen, meer bepaald uit Izegem/Emelgem. Ik zit nu in mijn eerste jaar Toegepaste Psychologie in VIVES te Kortrijk.
Ik koos voor deze opleiding, omdat dit me heel erg interesseert. In het secundair studeerde ik Humane Wetenschappen, dus de opleiding ligt heel dicht bij mijn vorige studies. Ik ben van plan om School- en Pedagogische Psychologie te kiezen als afstudeerrichting. Ik wil later iets doen met kinderen en daarom is de keuze rap gemaakt. Na deze studie heb ik de ambitie om nog een opleiding te doen of om misschien naar de Universiteit te gaan.
Toen ik over het onderwerp Geweldloze Communicatie hoorde, rinkelde er geen belletje. Ik had er nog nooit over gehoord. Hoe meer ik ermee bezig en hoe meer ik erover opzoek, hoe interessanter het onderwerp wordt.

Jade Delmeiren
Ik ben Jade Delmeiren. Ik ben 18 jaar en ik kom uit Drongen (Oost-Vlaanderen). Ik studeer toegepaste Psychologie aan VIVES Kortrijk. Waarom ik voor deze richting gekozen heb is omdat ik mijn laatste 2 jaar in het secundair Humane Wetenschappen heb gedaan en dat interesseerde me wel. En daardoor dacht ik om verder te doen in die richting. Ik heb ook nog geen idee wat ik later zou willen doen.
Toen we het onderwerp Geweldloze Communicatie kregen was ik wat verschoten omdat ik het een moeilijk onderwerp vond, maar meer en meer komt er duidelijkheid in wat het juist inhoud.
Het is een onderwerp dat je lang kan gebruiken, meedragen doorheen je leven.

Simon Tanghe
Ik ben Simon Tanghe. Ik ben 19 jaar en ik kom uit Sint-Eloois-Winkel (West-Vlaanderen). Ik volg de opleiding Toegepaste Psychologie aan VIVES hoge school in Kortrijk. Ik heb voor deze opleiding gekozen enerzijds omdat dit een logische keuze was aangezien ik in het secundair 4 jaar humane wetenschappen heb gestudeerd en anderzijds omdat deze opleiding de meest interessante leek uit alle mogelijke keuzes binnen sociaal-agogisch werk.
Toen ik te horen kreeg dat wij het onderwerp 'geweldloze communicatie' waren toegeschreven, wist ik niet goed wat ik me daarbij moest voorstellen. Naarmate we er meer mee bezig zijn, wordt het uiteraard steeds duidelijker.

Tony Oliveira
Ik ben Tony (Aires de) Oliveira. Ik ben 19 jaar en ik kom uit Lendelede (West-Vlaanderen). Ik volg de opleiding Toegepaste Psychologie. Voor dit heb ik nog een jaar Economie-Wiskunde gedaan, drie jaar een technisch vak gebaseerd op elektriciteit en nog een jaar op mechanisch vlak. Dus dat wil zeggen dat ik niet echt iets van voorkennis heb voor deze richting. Ik heb deze richting gekozen omdat ik liever iets doe in de sociale sector. En deze richting was dus perfect ervoor. Toen ik te horen had dat de opdracht over "Geweldloze communicatie" moest gaan was ik nog content dat het over dat onderwerp ging, maar kort daarna besefte ik dat het niet echt gemakkelijk was. Maar alles werd duidelijker naarmate het einde.

Chloé Terry
Mijn naam is Chloé. Ik ben 20 jaar en woon in Aalbeke (deelgemeente van Kortrijk). In het middelbaar volgde ik de richting jeugd- en gehandicaptenzorg. Na mijn middelbaar heb ik één maand Sociaal Werk gevolgd aan Howest, maar al snel voelde ik dat ik nood had aan tijd voor mezelf. Daarom besloot ik een sabbatjaar te nemen. Na dit sabbatjaar stond mijn keuze vast: ik zou Toegepaste Psychologie studeren. Iets betekenen voor mensen, dat is wat ik later wil kunnen verwezenlijken. Aan de start van deze opdracht wist ik nog niets over geweldloze communicatie. Het leek mij erg vanzelfsprekend. Ondertussen heeft dit onderwerp al heel wat opgehelderd.

Mayte Delecluyse
Mijn naam is Mayte Delecluyse en ik ben 18 jaar oud. Ik ben afkomstig uit West-Vlaanderen, meer bepaald uit Ingelmunster. Ik zit nu in mijn eerste jaar Toegepaste Psychologie in VIVES te Kortrijk. Hoe de mens in elkaar zit en handelt vind ik dan ook erg interessant. Ik wil later graag iets doen met probleemjongeren of kinderen. Ik ben dan ook van plan om School- en Pedagogische Psychologie te kiezen als afstudeerrichting. Over het onderwerp geweldloze communicatie had ik nog nooit gehoord. Doorheen de opdracht leerde ik het onderwerp beter kennen. Ik vind het erg interessant en bruikbaar naar later toe.

Lukas Terryn
Mijn naam is Lukas Terryn en ik ben 18 jaar oud. Ik ben afkomstig uit Izegem. In het lager onderwijs volgde ik school in de Sint-Rafaëlsschool te Izegem, daarna volgde ik mijn eerste en tweede middelbaar in de Middenschool de Pélichy. Ik ben afgestudeerd in het secundair onderwijs in het Campus IdP en volg nu Toegepaste Psychologie in VIVES Kortrijk. Later wil ik graag werken met jongeren in de criminaliteit, gespecialiseerd in het leven op straat en dan vooral drugs en zwart geld. Als ik zonder enig probleem slaag voor deze bacheloropleiding zou ik graag nog een master Criminologie proberen op de Universiteit van Gent. Aan de start van deze opdracht wist ik al één en ander over geweldloos verzet, die dicht aanleunt bij geweldloze communicatie. Dit komt omdat mijn papa cursussen volgt om geweldloos verzet toe te passen in zijn school.

Zeno Ubachs
Mijn naam is Zeno Ubachs en ik ben 18 jaar oud. Ik ben afkomstig uit Opgrimbie en dus de enigste Limburger in de klas. Ik studeerde Wetenschappen Wiskunde in het middelbaar, maar aangezien de exacte wetenschappen niets voor mij waren ben ik overgeschakeld naar Toegepaste Psychologie. Dit is nu mijn eerst jaar BaTP en ik vind dat ik de juiste keuze heb gemaakt om naar hier te komen. Ik koos vooral voor deze richting omdat ik toch wel een sociaal persoon ben en altijd graag mensen help. Ik weet nog niet in welke richting ik ga afstuderen, maar dat zijn zorgen voor morgen. Als deze studie me goed af gaat wil ik ook nog de Masteropleiding in Psychologie doen.
Over het onderwerp geweldloze communicatie kende ik nog niet voor deze opdracht, ondertussen is mijn visie al een stuk verbreed en vind ik het nog best interessant.